Monday, June 8, 2009

ေမာင္ႏွင့္အတူ(၁)

က်မဘ၀မွာ ဘယ္ေတာ့မွ ေမ့လို႔မရတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြထဲမွာ ေမာင့္အေၾကာင္း
ေတြကပိုမ်ားခဲ့ပါၿပီ......။တစ္ခ်ိန္မွာ ေမာင္နဲ႔က်မ သိပ္ခ်စ္ရတဲ့ ခ်စ္သူေတြ ၿဖစ္လာလိမ့္မယ္လို႔
က်မ မေတြးမိခဲ့သလို ေမာင္လည္းပဲ ေတြးမိခဲ့မွာမဟုတ္တာ ေသခ်ာပါသည္...............................။

ငယ္ရြယ္တဲ့ေက်ာင္းသူဘ၀မွာ အခ်စ္ဆိုတာကို ရင္ခုန္တတ္....ခံစားတတ္လာေအာင္ ဖန္ဆင္း
ေပးခဲ့တာကေတာ့ ခ်စ္တဲ့ “ေမာင္” ပါပဲ...က်မေက်ာင္းသူဘ၀ (၇)တန္းႏွစ္မွာ ေမာင္နဲ႔စဆံုခဲ့ၾကတယ္။
အဲ့ဒီေန႔ေလးကေတာ့ ေမာင္ၿပန္ၿပခ်က္အရ ေမာင္က “က်မေက်ာင္းစတက္တဲ့ ေန႔ေလးမွာ ေမာင္က်မကို
မသိစိတ္နဲ႔ ရင္ထဲေရာက္ခဲ့တယ္္ တဲ့....

ဘာလို႔လဲလို႔ခုခ်ိန္ ၿပန္ေမးမိေတာ့ ပံုစံက တစ္ၿခားေက်ာင္းသူေတြနဲ႔ မတူလို႔တဲ့ ” ဘယ္တူပါ့မလဲ က်မကဂ်စ္ကန္ကန္ ေနတတ္တယ္....စက္ဘီးေတာင္ ၿမန္ၿမန္ေၿပးတဲ့ဘီးမ်ိဳးမွ.....လြယ္အိတ္ဆို ေက်ာပိုး အိတ္မွ လြယ္ခ်င္တာ....တစ္ၿခားေက်ာင္းသူေတြ ရင္ဖုန္းအက်ီ ၤ၀တ္တဲ့ၾကားထဲမွာ က်မက
ဘေလာက္အက်ီ ၤ ခါးရွည္ၤနဲ႔ေပါ့....ဆံပင္ပံုစံက ဂုတ္၀ဲ အေၿဖာင့္ေလးနဲ႔...လမ္းသြားရင္
ေဆာင့္ၾကြားၾကြားနဲ႔ မိန္းမမပီသတဲ့ မိန္းကေလးပါ....ဒီပံုစံကို အမွတ္မထင္ ေမာင့္ရင္ဘတ္ထဲ
စြဲစြဲလန္းလန္း ေရာက္ခဲ့တယ္ ဆိုရမွာပဲ.............။

က်မက ေမာင့္ထက္(၇)လ အသက္ၾကီးတယ္ ..ေက်ာင္းစတတ္တဲ့ ေန႔က ေမာင္က်မကို စၿမင္ခဲ့တယ္..
ေမာင္ကသူ႕အထင္ သူ႔ထက္အသက္ေတာ့ နဲနဲၾကီးမယ္လို႔ ယူဆခဲ့တယ္တဲ့...က်မက ေက်ာင္းရဲ႕ေဟာခန္း
နားမွာ ေမာင္တိန္စက္ဘီးေလး လာရပ္တာေပါ့...ေမာင္ကစၿမင္ကတည္းက က်မရဲ႕အမူအရာေတြကို
စိတ္၀င္တစား ၾကည္႔ခဲ့တယ္တဲ့....က်မကေတာ့ က်မအနီးနား ဘယ္သူဘယ္၀ါ ရွိေနမွန္းသတိကို
မထားမိခဲ့ပါဘူး......................။

အဲဒီေန႔မွာ က်မအတြက္ေတာ့ ေက်ာင္းစအပ္ရတဲ့ ေန႔ေပါ့....ႏိုင္ငံၿခားမွာ(၂)ႏွစ္ ေက်ာင္းတက္ေတာ့
ၿမန္မာၿပည္မွာ အတန္းေတြေအာက္ ကုန္တယ္...ကံေကာင္းတာကေတာ့ ေက်ာင္းလိုက္အပ္ေပးတဲ့
ဆရာမက က်မတို႔ကို မူလတန္းဘ၀ထဲက ရင္းႏွီးခဲ့ရတဲ့ တရုတ္စာ သင္ေပးခဲ့တဲ့ ဆရာၾကီးရဲ႕သမီးပါ။

ဆရာမက အေဒၚလိုၿဖစ္ေနေတာ့ ေက်ာင္းအပ္ဖို႔သြားတဲ့ လမ္းမွာေမးတယ္ “ေဘေဘး ဘယ္အခန္းေန
ခ်င္တာလဲ”တဲ့ က်မကေတာ့ အထူးတလည္ ေနခ်င္တဲ့အခန္း မရွိဘူး....ဒါေပမဲ့ က်မကို(A)ခန္းကို
လုိက္အပ္ေပးတယ္..(A)ခန္းမွာ ထုိင္စရာေနရာမရွိေတာ့ဘူး...ဒါနဲ႔ဆရာမ တစ္ေယာက္ ေဘးနားေရာက္
လာၿပီး သူ႔(C)ခန္းမွာ လာအပ္ဖို႕ ေၿပာလာတယ္....။

က်မလည္း(C)ခန္းမွာ ေနဖို႕ဆံုးၿဖတ္ခဲ့တယ္....ဒီကစလို႔ ေမာင္နဲ႔က်မ အတန္းတူ အခန္းတူၿဖစ္လာရတယ္ ။
ေမာင္က “အဲဒီေန႔က ေဟာခန္းနားမွာ စေတြ႔ခဲ့တဲ့ ကြ်တ္ဆတ္ဆတ္ ေကာင္မေလးက သူနဲ႔တစ္ခန္းထဲ က်လို႔
ေပ်ာ္တယ္” တဲ့။ေနာက္တစ္ခု က်မနဲ႔ေမာင္ ပိုမိုသိကြ်မ္းေစဖို႔ အေၾကာင္းတစ္ခု ဖန္လာတယ္....ဘာလဲ
ဆိုေတာ့ ေမာင္က က်မထိုင္တဲ့ ေနာက္တန္းမွာ ေမာင့္ကိုဆရာမ ေနရာခ်ေပးခဲ့ၿခင္းေၾကာင့္ေပါ့.....။

ေမာင္က စကားအရမ္း နည္းတယ္...တိတ္ဆိတ္စြာအၿမဲ ေနတတ္ခဲ့လို႔ က်မ ေမာင့္ကိုစတင္ စိတ္၀င္
စားမိခဲ့ရတယ္ ဆိုရမွာပဲ....ေမာင့္ကို ေမာင့္ေဘးက သူငယ္ခ်င္းတစ္ခ်ိဳ႕က မၾကာခဏ ေနာက္ေနတာ ၾကားေနရတာကေတာ့ “ေဟ့ေကာင္ အသည္းကြဲေနတာလား .. စကားကနည္းပါ့ ပိုက္ဆံမေပးရ
ပါဘူးကြာ ”လို႔ ေနာက္ေနသံ ၾကားရတယ္ေလ...

ေက်ာင္းလာရင္ ေက်ာင္းေခါင္းေလာင္း အသံၿမည္မွ ေမာင္ေရာက္လာ တတ္သလို ေက်ာင္းဆင္း ေခါင္းေလာင္းၿမည္တာနဲ႔ က်မရဲ႕ ေနာက္တန္းေလးမွာ ေမာင္မရွိေတာ့ဘူး....။
ေမာင္စကားနည္းတယ္....အခန္းထဲမွာ ဘယ္သူနဲ့မွ အေရးမၾကီးရင္ စကားမေၿပာတဲ့ သူေလ
ေက်ာင္းတက္ခ်ိန္ ေနာက္က်ေရာက္ျပီး ေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္ ခ်က္ခ်င္းေပ်ာက္သြားတတ္တယ္....
ဒါေတြက က်မ စိတ္၀င္စားခဲ့ရတဲ့ အၿဖစ္ေလးေတြပါ.....။

ေမာင္က ေက်ာင္းအက်ီ ၤ လည္ကတံုးေလး ေက်ာင္းစိမ္းပုဆိုးနဲ႔ သိပ္လိုက္တယ္လို႔ ဘယ္သူမွမသိေအာင္
ရင္ထဲက မွတ္ခ်က္ခ်ဘူး ခဲ့တယ္...ေမာင္လြယ္တဲ့ လြယ္အိတ္ေလးက အနက္ေရာင္ သိုးေမႊးလြယ္အိတ္
ေလးပါ.....ေမာင့္ကိုၿမင္ရင္ စမတ္သိပ္က်တာပဲ .. ရိုးရိုးရွင္းရွင္း ၀တ္စားတတ္တယ္...။

ေမာင့္ကို မေတာ္တစ ေနာက္ဘက္လွည္႔မိလို႔ ၾကည္႔မိခဲ့ရင္ေတာင္ ေမာင္က စာအုပ္တစ္အုပ္ ေဘာပင္တစ္ေခ်ာင္း နဲ႔အလုပ္မ်ား ေနတတ္တယ္ ....
သူ႔ကိုစိတ္၀င္တစား ၾကည္႔ေနတဲ့ ေကာင္မေလးရွိမွန္းေတာင္ သိပံုမေပၚပါဘူး။
ဒီလိုနဲ႔ ေက်ာင္းတက္ရက္ေတြ ၿဖတ္သန္းရင္း.....ေမာင္နဲ႔က်မ စကားစေၿပာခဲ့ရတဲ႔ အၿဖစ္ေလး စတင္ခဲ့
ရတယ္............................။

(ဆက္ရန္)


သူငယ္ခ်င္းမိတ္ေဆြ ေမာင္ႏွမမ်ား ဂ်စ္ရဲ႕ ဘေလာ့ေလးကို မအားလပ္တဲ့ၾကားက ခင္မင္စိတ္ကေလးၿဖင့္
မၿငီးမၿငဴ လာေရာက္အားေပးၾကလို႕ ေက်းဇူးတင္မိပါတယ္......ဒီဘေလာ့ေလး ၿဖစ္လာေအာင္ စိတ္ရွည္ရွည္
တည္ေဆာက္ေပးခဲ့သူ “ေမာင္” ကိုလည္း ရင္ထဲက သိပ္ခ်စ္တဲ့ စိတ္ေလးနဲ႔ ေက်းဇူးတင္ခ်င္ပါတယ္ ေမာင္ ........။ စာေရးေကာင္းသူ မဟုတ္တဲ့ ဂ်စ္တူး ကိုအားေပးၾကပါလို႔ ေလးစားစြာ ေတာင္းဆိုပါတယ္ ။
လိုတာေလးေတြ ရွိရင္လဲ ေ၀ဖန္ၾကပါေနာ္....ဂ်စ္တူးၾကိဳးစား ၿပင္ပါ့မယ္ ။
ေလးစားခ်စ္ခင္စြာၿဖင့္
ဂ်စ္တူးေလး

4 comments:

ခ်စ္တဲ့ေမာင္ said...

ေက်ာင္းသားဘ၀ကို ျပန္ျမင္မိတယ္ ခ်စ္သူရယ္
၁၀ စုႏွစ္တခုေက်ာ္လာေပမဲ့ မေန႔တေန႔က အျဖစ္ေတြလို
ထင္ထင္ရွားရွား ျပန္ျမင္ေယာင္မိတယ္...။
အဲဒီဘ၀ကို ျပန္ရခ်င္တယ္ ခ်စ္သူရယ္...။

ျမစ္က်ဳိးအင္း said...

ထပ္ေရးပါအံုး...ဆက္ရန္ကို ေစာင့္ဖတ္မယ္ေနာ္

Anonymous said...

ဒါလား စာေရးမေကာင္းတာ ... ခ်စ္သူအေၾကာင္းေရးထားတာမ်ား ရႊန္းရႊန္းကို ေဝလို႕ .. လုပ္ပါဦး .. ခ်စ္ရသူ႕ ေမာင့္အေၾကာင္း နံပါတ္ ( ၂ ) ေလး .. အားေပးေနတယ္ ... ဂ်စ္။
ေနေဒးသစ္။

စႏၵီမိုးျမင့္ said...

ဂ်စ္ေရ
ဆက္ရန္ ျမန္ျမန္ေရေတာ့
ခ်စ္တဲ့ ေမာင္နဲ႔ အျမန္ဆံုးျပန္ဆံုပါေစ
ခင္တဲ့
စႏၵီမိုးျမင့္
မႏၱေလး